sobota, 26 kwietnia 2014

Skimmia japońska/japonica Rubella - kolejne 2 miesiące

W lutym pisałem o skimmiach w okresie zimowym. To wg mnie najpiękniejsza roślina w zimie - przez okres październik-marzec, czyli pół roku roślina ma piękne pąki kwiatowe.
Materiał na ten temat znajdziecie Państwo tutaj

A teraz znalazłem czas na zmontowanie 2 filmów o tych krzewach z okresu marca i kwietnia. Mają 10 lat, rosną w Zielonej Górze, gdzie mieszka moja najbliższa rodzina. Filmy pochodzą z okresu końca marca, kiedy pąki zaczęły pęcznieć i tracić swój rubinowy kolor oraz okresu Świąt Wielkanocy około 20 kwietnia. Wówczas ich wygląd zmienił się radykalnie - krzewy stały się całe białe od kwiatów, które roztaczają piękny zapach na kilka metrów.


W chwili obecnej pewnie już przekwitają w Zielonej Górze sądząc po moim wrocławskim 3 letnim egzemplarzu, który posadziłem na skwerze przed domem. Kwiaty na moim krzewie opadły. Pozostałe po kwitnieniu pędy kwiatowe mają dalej swój urok na tle nowych zielonych listków.


A teraz już zapraszam do obejrzenia filmów:





O skimmii na Wikipedii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz