poniedziałek, 5 maja 2014

Spacer do Parku Szczytnickiego we Wrocławiu

Zapraszam Państwa na spacer po jednym z najpiękniejszych wrocławskich parków - Parku Szczytnickim. Podstawowe informacje na jego znajdziecie tutaj. Warto też zajrzeć na stronę bezcenną dla Dolnego Śląska gdzie możecie Państwo zobaczyć ryciny i zdjęcia Parku sprzed dziesięcioleci - link tutaj

Park ma ponad 250 lat, zajmuje 100 hektarów, otoczony jest pięknymi przedwojennymi, poniemieckimi dzielnicami. Wille, pałace, obiekty użyteczności publicznej - Hala Stulecia Maxa Berga wpisana na listę UNESCO, najstarsze w Polsce zoo... długo wymieniać.

Trasa jedna z wielu możliwych, na kreskę od jednej z uliczek, gdzie zaparkowałem auto do Hali Stulecia i z powrotem. Ominąłem Ogród Japoński, który jest sam w sobie wyjątkowy - zimozielone dopiero zaczynają kwitnąć, poczekam na pełen rozkwit, no i zimno było.

A teraz spacer.

Na początek zapowiedź stylu w jakim  jest park - to styl angielski.





W parku są setki azalii i rododendronów, na razie kwitną azalie. Nieliczne jeszcze rododendrony mają kwiaty, jak ten poniżej.











































Drewniany kościółek, o którym możecie Państwo poczytać pod pierwszym linkiem na początku posta.






Zbliżamy się do rzeczki.









 No i pergola przy Hali Stulecia

 Hala Stulecia Maxa Berga



 Pawilon Czterech Kopuł odzyskuje blask
 









 






 
 Tu mieszkam ja - kozioróg dębosz - też jestem pod ochroną, więc mam prawo wcinać na kolację 200-letnie dęby
 





 Obserwatorium, jeden z dziesiątków wspaniałych budynków otaczających Park, dawny urok i na szczęście nowy blask.



To wszystko na dziś, mam nadzieję, że się Państwu podobało i zajrzycie jeszcze na mojego bloga. Serdecznie zapraszam do kolejnych wizyt i zostawiania komentarzy, chętnie na nie odpiszę.

Na koniec króciutki film o azaliach i rododendronach spotkanych podczas spaceru. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz