wtorek, 20 maja 2014

Wieczorna przejażdżka rowerem.

Znów praca do 18:00. W domu o 19:00. Dobrze, że wieczorem tak długo jest jasno na dworze. Wyruszam na rowerze na objazd okolicy w poszukiwaniu ciekawych roślin.

Znajduję ognika i kalinę, które zaczynają kwitnąć. Ognik rośnie tuż przy Cmentarzu Osobowickim. Wygląda wspaniale.







A na nim wspaniały przedstawiciel owadziej rodziny.





Mijam cmentarz i jadę w kierunku Mostu Millenijnego. W ostatnich latach przy nowych inwestycjach drogowych we Wrocławiu sporo pięknych nasadzeń. Na zjeździe-ślimaku z Mostu posadzono grupę kilkudziesięciu krzewów i drzew, wśród których jest co najmniej kilkadziesiąt kalin. Uwielbiam tą odmianę/gatunek. Dołem dookoła kwiatostanu tworzy się piękna aureola białych kwiatów płonnych, a górą utworzy się złote skupisko kwiatów płodnych. Jeszcze do nich wrócę w szczycie kwitnienia za tydzień-dwa.




Na dziś to wszystko, ale sporo dzieje się również na skwerze pod moim domem. Porobiłem dużo zdjęć, postaram się Państwu jutro o nich napisać. Pozdrawiam serdecznie wszystkich gości. I jeżeli ktoś zna nazwę tej kaliny, proszę o komentarz. To wg mnie jakaś koralowa, ale pełną nazwę chętnie był poznał.

2 komentarze:

  1. Witam Cię bardzo serdecznie i cieszę się że mnie odwiedziłeś. Zawsze będziesz mile widziany. Jesteśmy w jednym województwie.Lączysz przyjemne z pożytecznym. Poznawanie roślin i jazda na rowerze.Wspaniały relaks po całym dniu pracy w murach. Ja już mam to z głowy, a ponieważ mieszkam na wsi i mam duży ogród więc relaksu skolko ugodno.i pracy też.. Ta kalina to jest kalina dębolistna. Po przedostatniej zimie moja zmarniała ale jest podobna o złocistych liściach. Przyjemnych wycieczek życzę. Aha ja jak jadę do Wrocławia to w zasadzie tylko do Ogrodu Japońskiego. Bardzo mi odpowiada taki typ ogrodu. Pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Stasiu. Wielkie dzięki za odwiedziny i zostawienie komentarza. Odpisuję dopiero teraz, bo poczcie coś się poprzestawiało, padła synchronizacja i przestały przychodzić powiadomienia o wpisach. Pozdrawiam Cię i zostaw ślad czasami, że byłaś. Ja też zostawię u Ciebie. Paaaa

      Usuń